Als je klant bent bij Versio, kun je de abonnementen die je bij ons afneemt overdragen naar een andere klantaccount. Dit kan handig zijn als je meerdere accounts bij ons hebt en je de producten hiertussen anders wilt verdelen, of als je met een andere klant van ons een overeenkomst hebt om bijvoorbeeld een website of domeinnaam over te nemen. In dit artikel leggen we uit hoe dit in zijn werk gaat.

Inhoudsopgave

Overdracht in gang zetten

Om een overdracht in gang te zetten, ga je vanuit Mijn Versio in het menu links naar Product overdrachten en vervolgens naar Start product overdracht.

Je kunt nu het klantnummer en het mailadres van de klant invullen aan wie je de producten wilt overdragen, en daarna vink je aan welke producten het zijn. Als je gereed bent klik je op Start product overdracht.


LET OP! Beide klanten moeten een account hebben in Mijn Versio.


Status controleren

Een overdracht krijgt een bepaalde status mee op het moment dat deze in gang is gezet. Als je naar Product overdrachten gaat, zie je al je lopende overdrachten met de laatste status. Dit kan zijn:

  • Aangevraagd: De aanvraag ligt bij de ontvanger.
  • Geannuleerd: De aanvraag is door jou geannuleerd.
  • Geweigerd: De ontvanger heeft de overdracht geweigerd.
  • Geaccepteerd: De ontvanger heeft de overdacht geaccepteerd.
  • Gestart: Nadat de overdracht geaccepteerd is wordt deze in gang gezet.
  • Mislukt: Er heeft een fout plaatsgevonden tijdens de overdracht.
  • Afgerond: De overdracht is gelukt en afgerond. De nieuwe eigenaar ziet de producten in hun overzicht.

Overdracht accepteren

Als een andere klant een product naar jou wil overzetten, dan verschijnt in Product overdrachten een statusoverzicht van een inkomende transfer. 

66zkwbmr_a1EKxJiGrNJOhFjk63OJ5PxiQ

Je ziet de domeinnaam, het gekoppelde product (bv. een hostingpakket), de einddatum en het tarief. Als je hiermee akkoord bent kun je de overdracht accepteren en wordt deze in gang gezet. De status van de voortgang wordt dan voor jouw en de verzender zichtbaar.

Kosten en facturatie

Het overdragen van een product is gratis. De ontvangende klant krijgt de factuur voor het product op het moment dat deze verlengd moet worden. Dus als je op 1 maart een overdracht accepteert voor een domeinnaam die op 1 augustus verlengd wordt, krijg je op 1 augustus een factuur.

Whois gegevens

Bij het overdragen van een domeinnaam wordt de Whois bijgewerkt met de standaard contactgegevens van de nieuwe klant. Nadat de overdracht is afgerond kan je als nieuwe klant deze naar eigen voorkeur aanpassen als je dat wilt.

Kortingen

Een korting is gekoppeld aan een klant; dus als je een nieuw product overneemt waarbij jij als klant recht hebt op korting dan wordt deze bij de facturatie automatisch toegepast.