Heb je onlangs bericht ontvangen dat jouw account is overgezet naar het nieuwe 'Mijn Versio'? We heten je van harte welkom in jouw nieuwe Versio omgeving! Het klantpaneel is volledig vernieuwd. Op deze pagina vind je handige informatie over deze overgang.


Inhoudsopgave

Account migratie

Inloggen


Verlenging & producten


Wallet & facturen

Account migratie
Waarom is er een nieuwe klantomgeving?

Het nieuwe Mijn Versio is nog gebruiksvriendelijker en biedt veel extra mogelijkheden voor jouw producten, facturen en bestellingen.

Wanneer kan ik gebruikmaken van het nieuwe klantpaneel?

Wanneer kan ik gebruikmaken van het nieuwe klantpaneel? We zetten onze klanten niet allemaal tegelijk over. Zodra jouw account is overgezet, ontvang je van ons een bericht hierover. Je hoeft hier zelf verder niets voor te doen.


Moet ik zelf iets doen voor de migratie van mijn account?

 Nee, je hoeft hier zelf niets voor te doen. Wij zetten je account voor je over. Je ontvangt van ons een e-mail op je contactmailadres zodra je over bent.

Hoe werkt de nieuwe Mijn Versio-omgeving?

We hebben een aantal handige supportpagina's gemaakt over onze nieuwe omgeving. Hoe Mijn Versio werkt, lees je op onze supportpagina 'Mijn Versio algemeen'.


Inloggen

Hoe kan ik nu inloggen op Mijn Versio?

Je kunt op dezelfde manier inloggen zoals je dat gewend bent; https://mijn.versio.nl/ , met dezelfde inloggegevens.


Is mijn 2FA nog ingeschakeld?

Jouw 2FA blijft ingeschakeld na de omzetting naar het nieuwe Mijn Versio. 


Kan ik gebruik blijven maken van het oude klantpaneel? 

Wij hebben al jouw producten overgezet naar het nieuwe Mijn Versio. Bestaande en nieuwe diensten kun je beheren via Mijn Versio. Je oude klantpaneel is niet meer toegankelijk.



Verlenging & producten

Worden mijn producten handmatig of automatisch verlengd?

Alle producten worden automatisch verlengd. Je kunt dus niet meer handmatig verlengen. Ook als jouw producten op handmatig verlengen waren ingesteld, worden deze vanaf nu automatisch verlengd. Producten kunnen uiteraard op ieder moment stopgezet worden. 


Mijn domeinnaam stond in het oude systeem op 'niet verlengen', maar is toch verlengd. Hoe kan dit? 

In het oude systeem kon je kiezen of je domeinnamen standaard wel of niet wilde verlengen, of dat je een domeinnaam handmatig wilde verlengen tegen het einde van de looptijd.  Bij de overgang naar het nieuwe systeem konden we niet inzien welke verleng-optie je had gekozen. We hebben daarom alle domeinnamen als 'actief' over gezet naar het nieuwe Mijn Versio. Hiermee voorkomen we dat je domeinnamen onbedoeld kwijtraakt.  

Wil je je domeinnaam toch niet verlengen / verlengd hebben? Geen probleem, neem dan contact met ons op.


DNS beheren

Je was gewend om DNS aan te passen in je oude omgeving. In de nieuwe situatie kan dit rechtstreeks in je Mijn Versio-klantomgeving. Deze artikelen leggen je hier alles over uit:


Hoe log ik in op DirectAdmin?

Als je jouw hostingpakket bij Versio wilt beheren kan dat vanuit DirectAdmin. Je logt in op deze omgeving vanuit je klantportaal Mijn Versio. Op deze supportpagina leggen we uit hoe dat gaat.



Wallet & facturen
Gaat mijn wallet mee naar het nieuwe Mijn Versio?

In de nieuwe Mijn Versio omgeving is geen wallet meer aanwezig. Had je nog een tegoed in je wallet staan? Via https://mijn.versio.nl/wallet kun je het overgebleven positieve saldo laten uitbetalen. Vul je bankrekeningnummer en tenaamstelling in, wij storten dan binnen drie weken het resterende saldo naar je terug.


Waar kan ik mijn openstaande facturen inzien?

Het is op dit moment nog niet mogelijk om facturen in te zien uit het oude paneel. Wil je jouw factuur inzien? Maak dan een ticket aan bij ons supportteam, dan regelen we het voor je.


Voor iedere verlenging krijg ik een aparte factuur. Dat wil ik niet. 

Het wallet systeem is gestopt. Was dit voor jou juist een fijne oplossing, dan is het goed om te weten dat wij werken aan een manier om facturen te bundelen. We bundelen dan per twee weken alle verlengingen op 1 factuur zodat je die niet allemaal los ontvangt. Op dit moment is dit nog niet mogelijk.


Ik heb een nieuwe bestelling gedaan, maar geen factuur ontvangen. 

De factuur van een nieuwe bestelling wordt op een aantal momenten per dag verstuurd. Je ontvangt deze dus niet direct na het plaatsen van de bestelling. Hier kan een aantal uren tussen zitten.  

De factuur ontvang je op het bij ons bekende contactmailadres of, als je dit hebt ingesteld, op een ander e-mailadres speciaal voor facturatie.  


Waar vind ik mijn oude facturen terug?

Het nieuwe Mijn Versio maakt gebruik van nieuwe systemen voor administratie en facturatie. Het overnemen van facturen vanuit het oude systeem naar Mijn Versio is daarom niet mogelijk.  

Alle facturen heb je per e-mail ontvangen. Mis je er eentje? Dan kunnen wij die voor je opzoeken en doormailen.