Wil je een Belgische domeinnaam (met een .be extensie) uit quarantaine halen? Dat kan. In dit artikel lees je er meer over.


INHOUDSOPGAVE


Waarom in quarantaine?


Er zijn 3 redenen waarom een Belgische domeinnaam in quarantaine kan staan.


  1. Je hebt een opzegging gedaan voor de domeinnnaam en die is door de provider uitgevoerd;
  2. De provider heeft de domeinnaam opgeheven, bijvoorbeeld omdat je facturen niet betaald hebt;
  3. De Belgische registry DNS Belgium heeft de domeinnaam teruggenomen, omdat je gegevens niet kloppen.


In alle drie de situaties is het mogelijk om de domeinnaam toch terug te krijgen.


Gegevens nodig


Om een .be-domeinnaam uit quarantaine te halen, zijn de volgende gegevens nodig:


  1. Ben je een particulier? Bezorg ons een kopie van je identiteitskaart.
  2. Vertegenwoordig je een bedrijf? Bezorg ons een uittreksel van de Kruispuntbank (Belgische kamer van koophandel).
  3. Bezorg ook het aankoopbewijs of de factuur van je domeinnaam


Uit quarantaine halen


Heb je bovenstaande gegevens? Stuur ze dan in een mail naar support@dnsbelgium.be..


Van DNS Belgium krijg je dan een nieuwe verhuiscode (transfercode) om de domeinnaam uit quarantaine weg te kunnen verhuizen. Geef deze code aan ons door en vermeld er bij dat je deze van DNS Belgium hebt gekregen om de domeinnaam uit quarantaine te verhuizen. 


Wij gaan dan de bestelling voor je in orde maken. De kosten hiervoor zijn €30 ex btw per domeinnaam.


Let op! Is je domeinnaam teruggenomen door DNS Belgium omdat je gegevens (naam, adres) niet kloppen? Geef dat dan ook aan ons door én verander je profielgegevens eerst via Mijn Versio! Doe je dat niet, staat de domeinnaam over twee weken weer in quarantaine en begint het proces opnieuw.